onsdag 7 oktober 2009

Så många bilder av de vi tar lägger vi upp på Internet

Enligt en undersökning lägger vi upp 42 procent av alla bilder vi tar på Internet. Läs Amy Lagermans artikel på bl.a. ttela och Kamera & bild.

Virtuella Charaders tidigare inlägg om bilder på nätet:
På Internet kan du se din grannes fotoalbum.
Ettor och nollor, vad skapar verkligheten i bilden?
Virtuella Charader (intro.)

Bildspelet nedan visar bilder som hämtats från flickr. Det är alltså bilder som personer har lagt upp och delat med sig av. Kategorin för bilderna är people.
OBS! Ett stort problem med att bädda in ett bildspel så här är att man själv inte kan ha någon kontroll av vilka bilder som kan dyka upp. Personer kan lägga upp vilka bilder de vill och tagga dem med kategorin people.


Created with Admarket's flickrSLiDR.

2 kommentarer:

  1. Shit, lägger folk verkligen upp så många av sina bilder? Det är ju sjukt. Jag tror jag max lägger upp 2% av alla bilder jag tar på nätet. x)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte undersökt undersökningen ordentligt, enda referensen jag har är att journalisten skriver för TT. Jag tycker också att det låter väldigt mycket. Jag ligger nog också på 2 procent.

    SvaraRadera